Roger DeHart
Roger DeHart jest znanym nauczycielem nauk przyrodniczych w szkołach średnich stanu Washington. Chce on uczyć swoich uczniów wszystkiego o teorii ewolucji, w tym tego, dlaczego teoria ta jest kontrowersyjna.
DeHart ostatnio próbował dać swoim uczniom pięć artykułów napisanych przez uczonych o ewolucji. Żaden z tych artykułów nie bronił kreacjonizmu, ale wskazywały one na usterki w podręcznikach ewolucjonistycznych. Na przykład artykuł darwinisty Stephena Jaya Goulda, profesora z Harvardu, uznawał, że podręczniki rutynowo używają sfałszowanych rysunków embrionów zwierzęcych. Rysunki te czynią wspomniane embriony bardziej podobnymi do siebie, niż są one w rzeczywistości, aby podeprzeć darwinowskie twierdzenie, iż wszystkie zwierzęta wyewoluowały ze wspólnego przodka.
DeHart mógł sądzić, że otwartość umysłu jest zalecana w stanie Washington, gdzie oficjalne wskazówki dotyczące nauczania nauk przyrodniczych cytują maksymę Alberta Einsteina, że "ważną rzeczą jest, by nie przestawać zadawać pytania". Ale gdy przychodzi do darwinizmu, zadawanie pytań jest zakazane. Przełożony DeHarta uznał dodatkowe materiały dla klasy za "kontrowersyjne". Miejscowa organizacja darwinowska wyjaśniła, że artykuły te mogą — cytuję — "zasiać wątpliwości w umysłach dzieci".
Cytowałem kiedyś pewnego chińskiego uczonego, który powiedział: "W Chinach możemy krytykować Darwina, ale nie rząd. W Ameryce możecie krytykować rząd, ale nie Darwina". Roger DeHart wie, jak bardzo jest to prawdziwe.
Phillip E. Johnson
Przypisy
Źródło: Na Początku... listopad-grudzień 2001, nr 11-12A (148-149), s. 325. (Phillip E. Johnson, Roger DeHart, short editorial aired on the Salem radio networks, 7-24-00 to 7-27-00. Za zgodą Autora z jęz. ang. tłumaczył Mieczysław Pajewski)